woensdag 18 november 2009

Free Souffriau Laura Omloop Junior Eurovisiesong winnares 'ik leef voor jou' Peter Live @ Vlaamse Babes


Free Souffriau doorklieft geregeld het luchtruim, maar vrijdag laat ze haar Mega Mindy-pakje thuis en zit ze gewoon bij Peter Van de Veire in de zetel. Ze zingt een duet met een verrassende gast 'Junior Eurosong' winnares Laura Omloop ik leef voor jou en ontdekt dat Peter over bijzondere krachten beschikt.

Zelden zoveel gelachen met een muziekprogramma als bij Peter Live, een show waarin geen enkel muziekgenre gediscrimineerd wordt. Presentator Peter Van de Veire vermomt zich met zijn gekende overgave als Piet Huysentruyt, Mega Mindy, charmezanger Christoff en Jim Kerr van de groep Simple Minds.

Vaak met medewerking van Miguel Wiels, kapitein van het huisorkest en echtgenoot van zangeres Free Souffriau. Het resultaat van de verkleedpartijen is te zien in korte filmpjes die vaak ook de geparodieerde artiesten in de uitzending aan het lachen brengen.

De filmpjes ontstaan bij de vele ontmoetingen tussen Peter Van de Veire en regisseur Gijs Polspoel. Samen bekijken ze de gastenlijst. Gijs Polspoel: 'Dan staat Piet Huysentruyt op de lijst en denken we: die gaan we imiteren.

Piet is natuurlijk makkelijk te imiteren: hij heeft een duidelijke look en opvallende trekjes. Toch bekijken we meestal een paar filmpjes om ideeën op te doen. Zo krijg je een filmpje waarin Peter verkleed als Piet spek met eieren leert bakken aan Kathleen Aerts, de eerste blonde van K3.'

Regisseur Gijs zegt dat er op elk moment van de dag aan de uitzending wordt gedacht. 'Ik schrijf meestal de dialogen van de filmpjes, maar de hele ploeg van Peter Live draagt bij. We gingen een filmpje doen met Peter als belgische babe Free Souffriau en Mega Mindy, en met Miguel Wiels die als partner van Free zichzelf speelde.

Peter en ik zaten in de file woordspelingen over Free Souffriau naar elkaar te sms'en: we rijden op de Free 40, we kopen in de Free Record Shop. Oog voor detail is belangrijk. Van Free Souffriau wisten we dat ze soms het woord vriendeken gebruikt als ze een discussie heeft met Miguel. Dat gebruiken we dan in het filmpje.'

Laura Omloop uit Berlaar-Heikant heeft zaterdagavond de finale gewonnen van 'Junior Eurosong'. Dat betekent dat zij op zaterdag 21 november ons land mag vertegenwoordigen op de zevende editie van het Junior Eurovisiesongfestival in Kiev.

In de finale haalde Laura Omloop het van de andere solo-zangeres Manou. "Ik voel me heel blij", zei Laura toen ze wist dat ze gewonnen had. "Ik wil iedereen bedanken die op mij heeft gestemd."

Laura Omloop is afkomstig uit Berlaar en was met haar tien jaar de jongste deelneemster aan 'Junior Eurosong'. Ze kreeg haar vliegtuigticket uit handen van Oliver, die vorig jaar België vertegenwoordigde op het Junior Eurovisiesongfestival in Cyprus.

Na de schitterende overwinning in 'Junior Eurosong' in Vlaanderen, is Laura Omloop vanmorgen vertrokken om ook het hart van de Europese kijkers te veroveren op het Junior Eurovisiesongfestival in Kiev. Ze werd door haar familie en vrienden uitgezwaaid op de luchthaven in Zaventem.

Vanmorgen stond Laura voor dag en dauw op de luchthaven van Zaventem, klaar om naar Kiev te vertrekken. En daar heeft ze zich de afgelopen weken grondig op voorbereid. Ze volgde nog verschillende zang- en danslessen om perfect voorbereid aan de start te verschijnen.

Ze leerde ook al enkele Oekraïense woordjes, ploos een gids over Kiev uit en tijdens de persontmoeting op de skipiste in Peer enkele weken geleden kon ze al wennen aan de koude, Oekraïense temperaturen. Laura is dus helemaal klaar voor het grote avontuur in Kiev!

Laura Omloop vanmorgen op de luchthaven: “Ik was vanmorgen al om half vijf wakker, helemaal klaar om te vertrekken. Ik heb best wat kriebels in mijn buik, want ik heb nog nooit gevlogen. Ik kijk er echt naar uit, al valt het afscheid nemen van mama en papa me nu heel eventjes moeilijk.”

Vanmiddag rond 14 uur is de Belgische delegatie veilig en wel in Kiev geland. Daar werden ze opgewacht door hun plaatselijke gids Alexandra en enkele andere kandidaten.

Laura Omloop tijdens de busrit naar het hotel: “Alexandra is echt een hele leuke! Ik spreek Engels met haar, wat ik trouwens een hele leuke taal vind. En ik heb al kennis gemaakt met Princesses, het vijfkoppige meidengroepje uit Georgië.

Vanavond gaat de Belgische delegatie nog samen uit eten, morgen wacht de eerste repetitie op het grote podium van het Palats Sportu in Kiev.

'Het Junior Eurovisiesongfestival' met jodelmeisje Laura Omloop, zaterdag 21 november om 20.15 uur op Eén.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten