zondag 1 november 2009

Sophie Dewaele Vlaamse omroepster


Mijn volledige naam is:
Sophie Dewaele

Ik ben geboren op:
3 december 1973

Ik studeerde:
Wijsbegeerte aan de RUG

Mijn favoriete muziek:
het nummer "Seasons of love" uit de musical "Rent"

Het beste boek dat ik laatst las:
niets overtreft "De ontdekking van de hemel" van Harry Mulisch

De CD die ik geregeld afspeel:
"Graceland" van Paul Simon, "Brand New Day" van Sting, "Shake" van Zucchero en Tal Bachman

Deze film zal ik niet snel vergeten:
Wonderboys
Mijn favoriete TV-programma: TV1!

Ik ben stille fan van:
Michael Douglas, Sting en Bruno Wyndaele

Mijn lievelingsgerecht: serveer me maar een espresso met een croissant of een lekkere lasagna, als het maar met liefde gemaakt is

Huisdier(en): Frostie en Coo, mijn 2 poezen

Hiervoor mag je me altijd bellen: als je de winnende lottocijfers hebt...

Ik heb een afkeer van: Gargamel en George Bush

Mijn verborgen talenten zijn:
aan jullie om die te ontdekken

Mijn slechtste eigenschap:
mijn Spaans temperament

Mijn beste eigenschap:
mijn Spaans temperament

Kleding verzorgd door:
onder andere Jiggy en Kookai

Mijn kapper is:
De Client in Antwerpen.

Sophie Dewaele wordt op 3 december 1973 geboren in Ieper. Tijdens haar studies filosofie aan de Gentse universiteit werkt ze al tijdens het weekend en de vakanties mee op de redactie van de West-Vlaamse zender WTV. Na haar studies gaat ze voluit voor de media. Ze gaat aan de slag bij Radio 2 Oost-Vlaanderen om er nieuwsberichten en reportages te maken. In 1997 verschijnt ze voor de eerste keer op TV1 als omroepster. Ze combineert dat met reportagewerk bij het reisprogramma Vlaanderen Vakantieland en nog later presenteert ze geregeld het mediamagazine De Rode Loper. Tijdens die periode is ze ook op radio Donna te horen als 'buitenvipper' in het programma Diva.

In 2003 is Sophie Dewaele een tijdlang woordvoerder van de UGent, tot SBS Belgium haar vraagt om één van de gezichten te worden van het nieuwe VIJFtv. Voor haar eerste VIJFtv-opdracht trekt Sophie naar Sri Lanka, kort nadat Zuid-Oost Azië getroffen werd door een allesverwoestende tsunami. In de zomer van 2005 doorkruist Sophie samen met Ann Van Elsen heel Vlaanderen met De Brandkast. Later presenteert ze ook de eerste grote productie van VIJFtv, De Afvallers. Ze wordt het gezicht van Thuis In Je Tuin, De Brandkast en Nanny 911, en binnenkort staat ze er opnieuw met het gloednieuwe Hello Goodbye.

Sophie Dewaele is ook schrijfster. In 2005 verscheen haar eerste boek Alles In Het Dubbel, en dit voorjaar mogen we haar tweede boek verwachten dat de titel Droom Van Een Moeder meekrijgt. Hierin zijn de eerste naakt foto's van Sophie Dewaele te zien.

Weetjes
Favoriete gerecht: bij de Japanner ga ik absoluut voor de sushi (verse tonijn, my favourite!) en voor het dessert klop ik aan bij de Italiaan (ooit al eens wilde aardbeitjes met balsamicoazijn geprobeerd?)
Waar ik graag shop: ik ben gek op de parfumeriezaken van Sephora, de buurt van de Huidevettersstraat in Antwerpen vind ik lekker gezellig en ik ontdek altijd wel iets in het Kruidvat…


Welke schoenen? Sophie Dewaele: laarzen, liefst mét maar ook zonder hak
Waar koop ik schoenen?: heb niet echt een vast adres, ‘k laat mij meestal leiden door dat ene verleidelijke paar in de etalage
Altijd in mijn tas: parfum, lipgloss, gsm, portemonneetje/bankkaart en veel dat er eigenlijk niet in moet zitten, waardoor het altijd zoeken is naar die rinkelende gsm!

Waar uit eten: Sophie Dewaele: Le Petit Zinc (Antwerpen), ’t Ebdiep (Sint-Amands), A Food Affair (Gent), Izumi (Antwerpen), Bar Italia (Antwerpen), Belga Queen
Wat zijn je favoriete series?: Grey's Anatomy en Sex And The City

Geen opmerkingen:

Een reactie posten