donderdag 12 november 2009

Katja Retsin Vlaamse VRT omroepster



Katja Retsin
begon haar mediacarrière als opwarmster bij Tien Om Te Zien, daar verving ze Anne De Baetzelier tijdens de opwarming.
Maar het mediabloed bleef verder kruipen en ze kon heel snel aan de slag bij TMF, waar ze een van de VJ‘s werd.
Bij TMF werd ze al heel snel het gezicht van Katja‘s mailbox, waar ze de problemen van jongeren heel mooi behandelde. Maar de ambities van Katja reikten verder en ze kreeg in 2001 haar live-programma elke zondagochtend op TMF, nl. TMF-Live.

Zelf heeft Katja één plaat opgenomen. Dit was samen met de P-diva‘s.De talenten van Katja bleven niet onopgemerkt voorbij gaan, want ze werd na enkele optredens in het "Swingpaleis" gevraagd om samen met Herman Van Molle de tv1-kwis "1 jaar gratis" te presenteren. Ze heeft ook een gastrol gespeeld in de populaire tv1-reeks "windkracht10". Voor het programma witte raven ging Katja Retsin zelfs samen met collega omroepster Geena Lisa Peeters naakt poseren voor semi professionele fotografen. De sexy bloot foto's van hun borsten waren voor het mannenblad Menzo.

Ook voor Kom op tegen Kanker poseerde Katja Retsin naakt, de bloot foto's waren langs de weg te zien op enorme billboards. Wel was er een slogan voor de tetten van La Katja gephotoshopt.
Zondag 31 oktober heeft ze haar laatste uitzending van Donna DeLuxe gegeven. Tegenwoordig is ze te zien op Eén als omroepster.
Katja Retsin kan niet alleen presenteren, maar ook schrijven. Zo schrijft ze elke week een column voor het Nieuwsblad/Het volk/De Gentenaar en deze column's heeft ze gebundeld in de boek 'la katja'.

Katja Retsin is een doorzetter die erg taakgericht kan werken. Haar no-nonsense aanpak zorgt ervoor dat ze snel en goed kan beslissen. Aan ambitie en gedrevenheid geen gebrek, maar omdat Katja voor zichzelf als voor anderen veeleisend is, vormt groepswerk soms een probleem. Ze heeft weinig improvisatietalent. “Ik heb heel graag een goed plan en ik ben ongelofelijk perfectionistisch. Hierdoor ben ik soms te veeleisend en leg ik mezelf teveel doelen op. Toch kan ik goed tegen stress. Hoe meer druk, hoe kalmer ik word. Dat komt omdat ik een goedgeorganiseerd iemand ben: alles wat ik moet doen zit in mijn hoofd.”Mijn volledige naam is: Katja Martha Alberte Maria Retsin
Ik ben geboren op: 22 maart 1972
Ik studeerde: Vertaler Engels–Spaans aan het VLEKHO-instituut te Brussel en een Postgraduaat Media & Communicatie aan de RUG te Gent
Mijn favoriete muziek: Madonna, Hooverphonic, Robbie Williams, Coldplay, Macy Gray, Ozark Henry

Het beste boek dat ik laatst las: Katja Retsin: alle Nicci French-boeken
De CD die ik geregeld afspeel: Ozark Henry
Deze film zal ik niet snel vergeten: Monsters Inc.
Mijn favoriete TV-programma: De Laatste Show
Ik ben stille fan van: Ruby Wax
Mijn lievelingsgerecht: pasta, frieten
Huisdier(en): twee honden
Hiervoor mag je me altijd bellen: bioscoop-bezoek
Ik heb een afkeer van: hypocrisie
Ik wil nog ooit..: rond de wereld reizen
Mijn verborgen talenten zijn: de grappigaard uithangen
Mijn slechtste eigenschap: onzekerheid
Mijn beste eigenschap: doorzetten
Mijn voornaamste kledingsponsors zijn: kleren van Bobo Trem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten