vrijdag 19 november 2010

Cupmaten worden alsmaar groter: ook bij Vlaamse babes en actrices

De omvang van de boezems van vrouwen wordt steeds groter, en groter. Er staat geen rem meer op op de grote van hun borsten. Dat blijkt uit de lingerieoorlog tussen de bekendste fabrikanten, zoals Marlies Dekkers en nieuwkomer Sapph, die strijden om de vrouw met weelderige boezem. Als je de foto's in mannen magazines van P, Humo en Ché bekijkt, of televisie kijkt op vrt, vtm en vt4, kan je vaststellen dat het nog klopt ook, de bustes in Vlaanderen worden steeds groter.

Kijk maar eens naar foto's van Alizée Poulicek, An Lemmens, Eline De Munck, Ellen Dufour, Ellen Petri, Francesca Vanthielen, Hanne Troonbeeckx, Sabine Hagedoren, Karen Damen(K3), Wendy van Wanten, Roxane Kalishoek, Jade Foret (we hebben Emile Mpenza er natuurlijk afgeknipt, dat spreekt!), Kim Hertogs, Lien Van de Kelder, Linda Mertens, Marie Vinck én überbabe Véronique De Kock. Justine Henin slaan we voor het gemak maar even over.

SUPERGROTE BH’S

Door deze opvallende vaststelling is de vraag naar supergrote bh’s sterk toegenomen, en dat leidt bovendien tot een fikse rel tussen de grote ondergoedkoninginnen, zoals Marlies Dekkers en producent Sapph, tot in de rechtbank toe. Het is hen allemaal te doen om het zogenaamde topsegment; de klasse F, dubbel FF en G, dubbel G te doen. Cupmaat DD doet al bijna niet meer mee.

Dekkers is daarin al jaren de onbetwiste nummer één, de keizerin voor vrouwen met een pompeuze borstomvang. Maar mevrouw Dekkers beschuldigt Sapph nu van plagiaat en beweert dat deze concurrent haar ontwerpen namaakt, omdat ze zich ook volop op dames met tetten van een (dubbele) F en een (dubbele) G gooien.

Wij weten de exacte maten niet van de Vlaamse diva's die wij hier hebben opgesnord... Maar of het allemaal wel puur natuur is,... dat moet u deze dames bij gelegenheid zelf maar eens vragen.

Vlaamse vrouwen roepen op tot bh-loze dag
Vrijdag moet in België een bh-loze dag worden. Een anonieme Vlaamse vrouwenbeweging doet via de sociale netwerksite Facebook een oproep aan alle Vlaamse vrouwen om ,,hun boezem niet langer te martelen en hem voor een dag ademruimte te gunnen''.

Dit meldde de Belgische krant Het Laatste Nieuws onlangs. De reden voor de bh-boycot is dat het volgens de initiatiefnemers een seksobject is dat door de mode-industrie is opgedrongen en totaal overbodig is. ,,Ook zonder bh gaan onze borsten niet hangen'', vinden de vrouwen.

Volgens styliste Tiany Kiriloff knelt een bh helemaal niet en vinden mannen het juist sexy als vrouwen wel een bh dragen. Lingerieontwerper Filip Vertriest zegt dat borsten wel degelijk op hun plaats worden gehouden door een bh. ,,Dat hij soms niet lekker zit, komt omdat 70 procent van de vrouwen de verkeerde bh-maat draagt'', zegt hij.

Meer dan 27.000 mensen hebben zich inmiddels al bij de Facebook-groep aangemeld. De meeste hebben ook daadwerkelijk toegezegd hun bh vrijdag thuis te laten.

Vrijdag is het BH-loze dag. Op de netwerksite Facebook roept een groep op om 'die vervelende' BH één dag thuis te laten. Meer dan 27.000 mensen zijn al fan van de nieuwste feestdag. De initiatiefnemers: dezelfde mensen die achter de 'Tettentent'-festivalactie van het Nieuwsblad schuil gaan.
Martel uw boezem niet langer. Laat ze hangen. Naakt is in. Deze niet mis te verstane boodschap staat sinds 11 mei op het internet. Anonieme Facebookers deden een ludieke oproep om op vrijdag 26 juni dat onding thuis te laten. Een initiatief van feministes met geitenwollensokken en gebatikte T-shirts dachten velen. Niet zo. De mensen achter BH-loze vrijdag zijn dezelfde als die achter de Tettentent, de festivalcampagne van het Nieuwsblad.

'Een paar maanden geleden waren we aan het brainstormen over de tettentent-actie ', zegt salesmanager Griet Ducatteeuw van Het Nieuwsblad/De Gentenaar . 'Ik vond die hele campagne eerst nogal vrouwonvriendelijk, het woord tetten al helemaal. Als mijn zoontje dat woord gebruikt, zeg ik hem dat hij zijn woordenschat dringend moet herzien. ( lacht )'

Ducatteeuw vertelde haar collega's waarom zij eigenlijk een BH draagt. 'Natuurlijk zou ik graag af en toe eens zonder dat strakke ding buiten komen. Maar o wee als ik dat zou doen. De mannen zouden dat als provocatief beschouwen. Ik zou nagekeken worden met mijn naakte borsten.' En dus gooide ze, als grap, een initiatief op tafel. 'Ik stelde voor dat er elk jaar één dag zou zijn waarop vrouwen zonder BH naar school of werk konden gaan, zonder dat de mannelijke collega's of klasgenoten daar seksistische opmerkingen over maken.'

Een alerte stagiair op die brainstormsessie pikte het idee op en maakte - met de bekende gevolgen - een Facebook-pagina aan. BH-loze vrijdag werd onmiddellijk een razend succes. Bijna 30.000 mensen zijn al fan, op de internetpagina stromen de reacties binnen. Vrouwen steunen het initiatief en laten hun BH morgen thuis, mannen kijken - ondanks de belofte geen seksistische opmerkingen te maken - uit naar BH-loze vrijdag. Cupmaat maakt niet uit.

'Dit is niet zomaar een commercieel verhaal', zegt Nieuwsblad -marketingmanager Liesbeth Dupon. 'De BH-loze vrijdag is ontstaan in de rand van onze jongerencampagne, als uitloper van een creatieve brainstorm. Pas later zijn we op de kar gesprongen. We hebben tettententen en andere gadgets uitgedeeld aan de fans van de Facebookgroep. En dat werd énkel met hoera's onthaald. Het hele tettentent -verhaal loopt trouwens als een trein. Talloze internetsites pikken de filmpjes op, radiostations zijn enthousiast en de tenten vliegen de deur uit.'

En wat doet Griet Ducatteeuw, de vrouw die alles ongewild bedacht, morgen? 'Ik heb een managementsvergadering buitenshuis morgen. De dag kon dus eigenlijk niet slechter vallen. Maar ik zal die bittere pil doorslikken ( lacht ). Ik ga het gewoon doén.'

Of er ook BV's op televisie of in de media meedoen, is niet bekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen